[vc_row][vc_column][anchor padding_top="30px" id="about"][title]מנתח ומומחה לאבנים בכליות[/title][vc_column_text]

ד"ר ניר קליינמן הינו מנתח בכיר ומנהל היחידה לאנדואורולוגיה ואבנים בכליות במרכז הרפואי שיבא בתל-השומר.
נחשב למומחה בתחום טיפולי אבנים בכליות.
בנוסף ד"ר קליינמן מכהן כיו"ר החוג לאנדואורולוגיה בישראל.
ד"ר קליינמן הוא בעל מומחיות-על באבנים בכליות וגידולים של מערכת השתן העליונה מאונ' תומאס ג'פרסון בארה"ב.

ד"ר ניר קליינמן הינו בוגר הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית ובית החולים "הדסה" בירושלים. את שנת הסטאז' ביצע במרכז הרפואי שיבא, תל-השומר.
בין השנים 2003-2010 השלים התמחות בכירורגיה אורולוגית במרכז הרפואי שיבא, תל-השומר.

במהלך תקופת ההתמחות נסע למשך שנה לאוניברסיטת מקמסטר בקנדה שם ביצע מחקר בנושא גידולי כליה במעבדתו של פרופ' פינטהוס.
בתום תקופת ההתמחות, בין השנים 2011-2013, ביצע התמחות-על באנדואורולוגיה באוניברסיטת תומאס ג'פרסון בפילדלפיה, ארה"ב. במהלך תקופה זו ביצע מס' רב של ניתוחים אנדוסקופים לטיפול באבנים בכליות ובדרכי השתן, בגידולים של מערכת השתן העליונה, ניתוחים לאפרוסקופים לטיפול בגידולי כליה וניתוחים רובוטים לטיפול בגידולי כליה וערמונית.

בשנת 2013 שב לישראל ומאז משמש מנתח בכיר ביחידה לאנדואורולוגיה במחלקה האורולוגית במרכז הרפואי שיבא, תל-השומר.
ד"ר קליינמן הינו מחבר של מס' רב של מאמרים מדעיים ופרקים בספרי לימוד אורולוגים.
חבר באיגוד האורולוגים הישראלי והאירופאי ויו"ר החוג לאנדואורולוגיה בישראל.
ד"ר קליינמן מוזמן להרצות בכנסים מדעיים ולהעביר קורסים בארץ ובחו"ל, משתתף כחוקר במחקרים רב-מרכזים בינלאומיים ונבחר לרשימת הרופאים הטובים בישראל לשנת 2018 ולשנת 2019 של מגזין פורבס.[/vc_column_text][button text="עוד אודות ד״ר קליינמן" url="/about"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][gap height="60"][clients columns="6" title="מינויים אקדמאיים וחברות בארגונים" nav="titlebar" category="clients"][anchor padding_top="80px" id="works"][title]שירותי הקליניקה – אבנים בכליות[/title][/vc_column][/vc_row][vc_row parallax="content-moving-fade"][vc_column width="1/3"][service style="style6" title="ייעוץ הדרכה ומעקב" icon="user-md" icon_color="#005a9b" button_text="קראו עוד" url="https://nk-urology.com/#contact"]

ד"ר קליינמן יכיר את ההיסטוריה הרפואית, מחלות הרקע, הרגלי החיים וההיסטוריה המשפחתית הרלבנטית, יצפה בבדיקות ההדמיה ובמידה ותאובחן בעיה המצריכה טיפול ניתוחי, יינתן הסבר על יתרונות וחסרונות של השיטות הניתוחיות השונות. בתום הפגישה יבין המטופל באופן מדויק מהי בעייתו הרפואית ומהי הדרך הטיפולית המומלצת עבורו. לאחר הניתוח תתקיימנה פגישות מעקב וכן הדרכה לגילוי מוקדם ומניעה של הישנות הבעיה הרפואית.

[/service][/vc_column][vc_column width="1/3"][service style="style6" title="ניתוחים משמרי כליה" icon="stethoscope" icon_color="#0aada2" button_text="קראו עוד" url="ניתוחים-משמרי-כליה"]ד"ר קליינמן התמחה בטיפול זעיר פולשני בגידולי מערכת המאספת של הכליה. במהלך השתלמותו באונ' תומאס ג'פרסון ביצע מאות ניתוחים מסוג זה. ד"ר קליינמן הביא לישראל לראשונה טכנולוגיה חדשנית המאפשרת טיפול זעיר פולשני מיטבי. מאז חזרתו לארץ מוביל ד"ר קליינמן את הגישה משמרת הכליה בגידולים אלה וביצע מאות ניתוחים בישראל.

[/service][/vc_column][vc_column width="1/3"][service style="style6" title="ניתוחים לריסוק אבנים בכליות" icon="h-sign" icon_color="#60bec9" button_text="קראו עוד" url="ניתוחים-לריסוק-אבנים-בכליות-2"]בעידן הנוכחי ניתוחים לריסוק אבנים מבוצעים בגישה זעיר פולשנית ללא פתיחת בטן או חתכים. בניתוחים אלו מחדירים סיב אופטי לתוך חללי הכליה ובאמצעות לייזר מרסקים את האבנים לפיסות קטנות ובהמשך מפנים אותן באמצעות סלסלה זעירה. בתום הניתוח משאירים תומכן שופכני (סטנט) לפרק זמן קצר.

אבנים בכליות – טיפול אחד והכאב נעלם

ד"ר קליינמן מציע מספר סוגי טיפולים רפואיים לאבנים בכליות כאשר כל טיפול מתאים למקרה ייחודי.  אדם המגיע למרפאה בעקבות תלונות על תסמינים שעלולים להיות קשורים לאבנים בכליות נשאל שאלות רלבנטיות, ונערכים בדיקות רפואיות.
לאחר מכן הוא נשלח לערוך סדרת בדיקות ואבחונים. בסיומם נקבע איזה טיפול מתאים לו ביותר.
ד"ר ניר קליינמן מציע את הטיפולים הבאים.

1. טיפול תרופתי באבנים – במקרה שמדובר באבנים קטנות, ניתן לטפל באמצעות תרופות מקבוצת חסמי אלפא. הייחודיות של תרופות אלה היא שהן מרחיבות את צינור השתן (השופכן) ובכך אבנים קטנות יוצאות החוצה.

2. ריסוק חוץ גופי של אבנים בכליות – ניתן לרסק אבנים בכליות באמצעות טכנולוגיה להפקת גלי הדף. היתרון הגדול של טכנולוגיה זו שהיא לא מצריכה פעולה כירורגית ונחשבת לבטוחה, מהירה ועם מינימום תופעות לוואי. טכנולוגיה זו לא מתאימה לכל סוגי האבנים בכליות.

3. ריסוק אבנים בכליות באמצעות אורטרוסקופיה – אורטרוסקופיה היא טכנולוגיה רפואית מתקדמת המאפשרת בין היתר ריסוק אבנים. באמצעות צינורית דקה המוחדרת לדרכי השתן הכוללת מצלמה וסיב לייזר ניתן לרסק אבנים מסוגים שונים. היתרון של טכנולוגיה זו שהיא נותנת מענה לטווח רחב של סוגי אבנים בכליות.

4. ריסוק מילעורי –  כאשר יש חשש לכמות משמעותית של אבנים בכליות אז צריך להשתמש בטכנולוגיה כירורגית ייחודית. הטכנולוגיה מבוססת סיב אופטי קשיח שמרסק את האבנים. הסיב מוחדר דרך חתך זעיר באזור המותן. טיפול זה מתאים למקרים קשים יותר של אבנים בכליות.

אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ אצל ד"ר ניר קליינמן לאבחון מדויק של הבעיה ממנה אתה סובל והתאמת פתרון המתאים לך.

[/vc_column_text][anchor padding_top="60px" id="faq"][/vc_column][/vc_row][vc_section][vc_row][vc_column width="1/2"][title]שאלות נפוצות[/title][toggle title="מהי אבן בכליה?"]

[/toggle][toggle title="מה השכיחות של אבנים בכליות?"]

[/toggle][toggle title="מה גורם להיווצרות אבני כליה?"]

[/toggle][toggle title="האם יש נטייה משפחתית להתפתחות אבנים בכליות?"]

1. כן. הסיכוי להתפתחות אבנים בכליות לבני משפחה של סובלים מאבנים בכליות הוא בערך כפול מהאוכלוסייה הכללית.

[/toggle][toggle title="ממה עשויות אבנים בכליות?"]

ישנם סוגים רבים של אבנים בכליות. ארבעת הסוגים השכיחים ביותר הינם:

1. אבני סידן – הסוג השכיח ביותר, מהווה כ-80% מכלל האבנים. שני תת-סוגים עיקריים הם אבני קלציום אוקסאלאט וקלציום פוספאט.

2. אבני חומצה אורית – כחלק ממחלת גאוט או ללא מחלת גאוט. קיים ריכוז גבוה של חומצה אורית בשתן, אשר הינו בעל חומציות גבוהה.

3. אבני סטרוויט – על פי רוב אבני זיהום. בדר"כ אבנים גדולות הנגרמות מנוכחות חיידק במערכת השתן.

4. אבני ציסטין – נוצרות במחלת גנטית הנקראת ציסטינוריה. במחלה זו קיימת הפרשה של ציסטין לשתן ללא יכולת ספיגה חזרה ע"י הכליות, ועל כן ריכוז הציסטין בשתן עולה.

[/toggle][toggle title="מי נמצא בסיכון לפתח אבנים בכליות?"]

למס' קבוצות באוכלוסיה קיים סיכון מוגבר לפתח אבנים בכליה:

1. היסטוריה משפחתית של אבנים בכליות.

2. היפרקלציאוריה – רמות סידן גבוהות בשתן.

3. מחלות מעי דלקתיות (IBD) כמו מחלת קרוהן (CD), קוליטיס אולצרטיבי (UC).

4. היפרפרטיירוידיזם – רמות גבוהות של הורמון ה-PTH בדם.

5. תסמונת המעי הקצר.

6. מחלת גאוט או היפראוריקוזוריה (רמות גבוהות של חומצה אורית בשתן).

7. היפראוקסלוריה (רמות מוגברות של אוקסאלאט בשתן).

8. ציסטינוריה – מחלה גנטית.

9. השמנה.

[/toggle][toggle title="מה הם התסמינים העיקריים הנגרמים ע״י אבנים בכליות ובדרכי השתן ?"]

לרוב אבנים בכליות אינן גורמות לתסמינים. לעיתים מופיע כאב עמום על פני המתן. כאשר אבן עוברת מהכליה לשופכן, עשויים להופיע התסמינים הבאים:

1. כאב – על פי רוב מדובר בכאב על פני המתן, אולם הכאב יכול להופיע בבטן או בגב. הכאב עשוי להקרין למפשעות ובגברים לאשכים.

2. בחילות והקאות.

3. תכיפות, דחיפות וצריבה בהשתנה.

4. דם בשתן.

5. שתן בעל ריח רע.

6. חום ו/או צמרמורת – זהו סימן מסוכן המצריך פניה דחופה לטיפול רפואי!

[/toggle][toggle title="איך מאבחנים אבנים בכליות ובדרכי השתן?"]

בדיקות ההדמיה העיקריות המשמשות לאבחון אבנים בכליות ובדרכי השתן הן:

1. צילום בטן – תמונה הנוצרת באמצעות קרני רנטגן. היתרונות באמצעי זה הינם רמת קרינה נמוכה, זמינות גבוהה ומחיר נמוך של הבדיקה. החיסרון הבולט הוא שלא כל האבנים נראות בצילום זה.

2. סונאר (אולטרא סאונד) כליות – אמצעי הפועל באמצעות גלי קול. בדיקה זו אינה כרוכה בקרינה כלשהי, זמינה וזולה, אולם יעילה בעיקר לאבחון אבנים בכליה ולא בשופכן (צנור השתן).

3. טומוגרפיה מחשבית (CT) – זוהי הבדיקה המדויקת ביותר, המאפשרת לאבחן את כל סוגי האבנים במערכת השתן כולה, אולם היא כרוכה בכמות גדולה של קרינה.

[/toggle][toggle title="כיצד מטפלים באבנים בכליות?"]

לא בכל האבנים צריך לטפל. באבנים קטנות נהוג לא לטפל ולאפשר פליטה עצמונית ממערכת השתן.

כאשר האבן אינה קטנה, קיימים 4 סוגים שונים של טיפולים:

1. טיפול תרופתי – אחת התרופות מקבוצת חסמי אלפא. תרופה זו מרחיבה את השופכן (צינור השתן) ומאפשרת פליטה של אבנים לא גדולות.

2. ריסוק חוץ גופי (ESWL) – ריסוק אבנים באמצעות מקור אנרגיה המוצמד למתן ומייצר גלי הדף. לפרטים נוספים

3. אורטרוסקופיה (Ureteroscopy) – כניסה לדרכי השתן ולכליות דרך השופכה באמצעות צינורית דקה וארוכה המצויידת במצלמה וריסוק האבן בעזרת סיב דק של לייזר. לפרטים נוספים

4. ריסוק מילעורי (PCNL) – מיועד למאסה גדולה של אבנים בכליות. כניסה לכליה עם סיב אופטי קשיח דרך חתך מתני קטן. לפרטים נוספים

[/toggle][toggle title="מהן ההשפעות ארוכות הטווח של אבנים בכליות?"]

[/toggle][toggle title="איך אפשר למנוע אבנים בכליות?"]

אופן מניעת אבנים בכליות תלוי בסיבת היווצרות האבן. במידה וישנה סיבה מטבולית (קרי – חוסר איזון בריכוז המינרלים בשתן), ניתן לטפל באמצעות תזונה נכונה, שתיה מרובה, ותרופות מתאימות. במידה ומדובר בסיבה מבנית ניתן לטפל באופן בהליך ניתוחי. ההמלצה הגורפת כמעט בכל המקרים היא הקפדה על שתיה מרובה בכל שעות היום, על מנת לדלל את השתן ולהפחית את ריכוז המינרלים שבו.

[/toggle][toggle title="איזה מעקב יש לבצע לאחר הטיפול באבנים?"]

המעקב אחר מטופלים הסובלים מאבנים הוא בעזרת בדיקות דם, בדיקות שתן, ובדיקות הדמייה (לרוב בדיקת אולטרסאונד). מטרת המעקב היא לבדוק תגובה לטיפול התזונתי והתרופתי, ולזהות היווצרות מחודשת של אבנים בדרכי השתן.